Videokonference via computer

Du kan deltage i videokonferencemøder fra din computer. Det kræver blot installation af programmet Scopia Desktop. Dernæst kræver det et kamera og en mikrofon; f.eks. et webkamera og et almindeligt headset.

Adgang til møder via computer

 

1. Tilgå denne adresse: http://v.deic.dk

2. Indtast dit navn og møderumsnummer/-ID (indhentes fra mødeleder) og klik Participate Now

Er Scopia Desktop ikke allerede installeret på din pc (Mac eller Windows), får du nu besked om installation

Hent vejledninger for installation: Internet Explorer  -  FireFox  -  Google Chrome

3. Du aktiverer din mikrofon i øverste venstre hjørne

4. Scopia Desktop giver mulighed for deltagelse via: lyd, video, chat, skærmdeling, annotering (kun Windows). Manual til Scopia Desktop.

5. For aktivering af moderatorfunktioner A. I Scopia Desktop click Moderate > DTMF keypad > *1, efterfulgt af nedenstående muligheder, eller B. Med videokonferenceudstyr, aktivér tastaturet og tast * 1, efterfulgt af nedenstående muligheder:

6. Øvrige deltagere kan justere layout ved at aktivere tastaturet og trykke: 0, efterfulgt af 0 for at rotere layouts. Eventuel # for automatisk justering.

7. Ved opstart af møderum direkte i klientsoftware, konfigureres Web Portal Address med: gatekeeper.nordu.net:60580/scopia/mt/fsk/

Mange mødedeltagere via computere

Hvis mange deltager i en videokonference via en computer, bør man overveje at anvende et desktopbaseret system som Adobe Connect. Det skyldes at Adobe Connect langt bedre håndterer mange mødedeltagere. Dernæst får man fordelen af en række andre værktøjer, der er tilgængelige i Adobe Connect, så som chat, skærmdeling, dokumentvisning/-deling, fælles tekstredigering, fildeling, weblinks og meget mere.

Du kan også deltage i videokonference:

Revideret 18/12/15

Relaterede nyheder

Relateret indhold