Det er nu muligt at abonnere på information fra ServiceInfo via sms'er. Dermed kan brugere få besked direkte til mobiltelefonen, når der sker noget nyt med en tjeneste.
ServiceInfo er den fælles indgang til information om DeiCs tjenester. Andre institutioner bruger også ServiceInfo til at holde deres brugere informeret om driftsstatus, planlagte opdateringer og andre nyheder. Brugere på Aalborg Universitet kan således også tilmelde sig sms-tjenesten for at få information om universitetets tjenester.
Hovedparten af tjenesterne fra DeiC informerer brugerne om driftsstatus gennem systemet ServiceInfo. Brugerne af tjenesterne kan selv vælge, hvilke tjenester de ønsker at få information om. Beskederne sendes via e-mail.
Foruden DeiC kan andre tjenesteudbydere også informere deres brugere via ServiceInfo. Det kan fx universiteter udnytte. Dermed skal universitetets brugere kun melde sig til ét sted for at få information om de tjenester, de bruger.
Hidtil har ServiceInfo udelukkende været brugt af DeiC til at informere om teknisk service eller problemer på DeiCs egne tjenester. Men med den nye version, der gik i drift 1. november, kan et universitet eller anden institution bruge ServiceInfo til at holde brugerne orienteret om deres egne tjenester.
”I dag skal brugerne ofte melde sig til en række mailinglister for at blive orienteret om forskellige tjenester. Med ServiceInfo får de ét samlet sted, hvor de kan finde al informationen,” siger projektleder Thorkild Jensen, DeiC.