Hurtig start for værter (hosts)
1. Log på: https://c.deic.dk
(Eller åbn dit møderum direkte via specifik URL: f.eks. https://c.deic.dk/xxxxxx)
2. Åbn møderum: Klik Meetings > dit møderum > Enter Meeting Room. (Har du intet møderum: klik New Meeting > skriv navn > klik Finish).
3. Vælg Download Adobe Connect Application: Win: https://adobe.com/go/Connectsetup Mac: http://www.adobe.com/go/ConnectSetupMac
4. I møderummet: Vælg mikrofon øverst i møderummet: Klik på
og Select Microphone.
5. Aktivér mikrofon: Klik på mikrofon-ikonet . Klik igen for at slå mikrofonlyd fra og til (mute / unmute).
6. Justér lydniveau: Klik og Adjust Microphone Volume. Andre mødedeltagere kan ikke høre dig under testen.
7. Aktivér kamera: Klik på kamera-ikon , øverst i møderum, og dernæst Start Sharing i videorude. Klik på pause-ikon i videorude for at benytte et billede i stedet for video. Klik på
igen for at deaktivere Kamera.
8. Invitér deltagere: Klik > Meeting > Manage Access & Entry > Invite Participants > Compose Email. Tilføj mødedeltagere til email og send invitation.
9. Modtag deltagere: I møderum: Acceptér deltagerne, via besked i øverste højre hjørne , når de logger ind i mødet.
10. Mødeledelse:
a. Henstil til deltagerne, at de ikke klikker på noget med mindre de 100% kender funktionaliteten.
b. Giv deltagerne en rolle: Klik på en deltager i Attendee List og vælg en rolle: 1. Participants: de kan skrive i chat, række hånd op, downloade filer, stemme (Polls)
2. Presenters: de kan bruge mikrofon, kamera, vise præsentationer og skærm m.m.
3. Hosts: de kan næsten det samme som dig, værten for mødet
11. Sluk for deltagers mikrofon: Ved støj e.l. slukkes for deltagers mikrofon: Klik på deltagers navn > Mute Attendee
12. Udvidet funktionalitet i Connect: Åbn: Vejledninger: Klik på "Select an Article" for specifikt område