Gæster i Connect
Personer, der ikke er tilknyttet en institution under DeiC, kan få adgang til Connect som gæst. En gæst kan altså være en hvilken som helst person, man inviterer til et Connect-møde.
Man inviterer en gæst til sit møderum ved at sende link til møderummet (f.eks. https://c.deic.dk/meeting) til gæsten i en mail, chatbesked, sms, etc.
Send en email via dit møderum: Klik > Meeting > Manage Access & Entry > Invite Participants > Compose email.
Oprettede brugere kan inviteteres via Connect Manager: Klik > Meetings > pågældende møderum > Invite participants.
Gæsten klikker på linket og logger ind i gæstefeltet på login-siden.
1. Eksempel: Gæste-adgang via Host i møderum
Værten får besked om gæster, der er på vej ind i møderummet, via besked i øverste højre hjørne, hvor adgang skal godkendes .
2. Eksempel: Gæste-adgang til møderum døgnet rundt
Gæster kan få adgang til møderum døgnet rundt, og uafhængig af mødeværter, hvis mødeværten har valgt: "Anyone who has the URL for the meeting can enter the room" i Connect Manager: Meetings > pågældende møderum > Edit Information > Access. Angiv her en adgangskode for større sikkerhed.
Mødevært kan i selve møderummet tilvælge "Autopromote Participants to Presenters", og derved give gæster Presenter-rolle uafhængig af mødeværter (Hosts): Meeting > Manage Access & Entry > Autopromote Participants to Presenters. Gæster kan ikke blive Host uden, der er en anden Host i møderummet.